Bliver ked af det i autostolen

24. august 2015

Alder:
4 mdr.

Bliver ked af det i autostolen

Hej Helen

Vores datter på snart fem måneder kan ikke lide at være i autostolen. Når vi skal ud ud og køre prøver vi som regel at få hende til at falde lidt til ro og prøver også at time det med en lur, så hun måske kunne falde i søvn i bilen. Men selvom hun er faldet til ro vågner hun altid op, når vi så spænder stolen fast i bilen. Herefter kan hun måske sidde i stolen i et kvarter, og så vil hun bare ikke mere. Så bliver hun rigtig rigtig ked af det... sådan at det gør helt ondt på mig. Og så stopper vi bilen og tager hende op. Her kan jeg også godt få ro på hende, men lige så snart jeg sætter hende i stolen igen, græder hun helt vildt igen.

Og ...

Annonce

... efter flere forsøg er vi bare nødt til at køre, for vi kan jo ikke holde i vejkanten resten af dagen. Og så græder hun sig selv i søvn. Jeg synes, det er så forfærdeligt, og om et par dage er vi nødt til at skulle ud i bilen igen, og jeg frygter det samme vil ske igen.

Jeg tror måske, det er fordi, hun ikke kan lide at være fastspændt og ikke kan forstå, hvorfor hun ikke kan komme op til os, når hun græder. Det gør hende bange, tror jeg.

Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan gøre for at hun ikke skal være så bange for at sidde der. Jeg håber, du kan hjælpe mig med at forstå hende og hjælpe mig til at forbedre bilturen.

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin